Gemenskapshelg 2014

bosarpNu är det äntligen dags för husförsamlingarnas årliga gemenskapshelg! Under helgen får vi möjlighet att träffas med alla från de olika husförsamlingarna. Det är ett mycket bra tillfälle för fördjupade relationer och en möjlighet att lära känna nya personer i olika husförsamlingar. Vi vill att Jesus ska få vara i centrum av allt vi gör under helgen. Det kommer att vara tid för gemenskap, undervisning, bön, lovsång, roliga aktiviteter, spontanitet och vila. Vi tror på en mycket givande och härlig helg!

Rickard kommer att hålla i undervisningen under helgen som kommer att handla om Guds nåd.

Start: Fredagen 31/10 kl 18:00.

Slut: Söndagen 2/11 kl 15:00.

Plats: Bosarp Läger och Kursgård, 11 mil från Helsingborg (1 h och 20 min med bil). Länk till Google Maps.

Anmälan: Vi räknar med att alla som är med i de olika husförsamlingarna är med under gemenskapshelgen. Om du av någon anledning inte har möjlighet att vara med är det bra om du meddelar det till din husförsamlingsledare senast söndagen den 26/10.

Pris: Man kan välja att betala 300, 400 eller 500 kr per person för att täcka omkostnaderna för helgen. Om du har det tight ekonomiskt tar du ett lägre belopp om du har större utrymme får du gärna betala mer. Kostnaderna för lokalerna och maten under helgen beräknas landa på i snitt 600 kr/person men vi vill inte att ekonomin ska vara ett hinder för någon att följa med. Sätt in betalningen på Plusgiro: 51 53 39-0 innan vi åker iväg till gemenskapshelgen.

Utrustning: Bibel, lakan, handduk och kläder och skor för att hitta på saker inne och ute (om man vill det).

Transport: Varje husförsamling försöker lösa transporten till Bosarp. Det går givetvis även bra att be om hjälp från andra husförsamlingar. Vi försöker hjälpas åt så att alla ska kunna ta sig till dit på ett bra sätt.

Programmet för helgen ser ut så här:

• 17:00 Drop in
  • 19:00 Kvällsmat
  • ”Överraskningarnas kväll”

• 08:30 – 09:30 Frukost
  • 10:00 Lovsång & undervisning
  • 13:00 Lunch
  • 15:00 Utomhusaktiviteter
  • 18:00 Middag
  • 20:00 Bön och lovsångskväll
  • Kvällsmacka för den som vill ha

• 08:30-09:30 Frukost
  • 10:00 Lovsång & undervisning
  • 12:30 Lunch
  • Städning
  • Ca 15:00 Hemresa när det är färdigstädat

Vi gör den här gemenskapshelgen tillsammans. Det kommer att bli många möjligheter att vara med och hjälpa till med allt från mat och disk till att hjälpas åt med barnen. Tillsammans låter vi det bli en kanonbra gemenskapshelg.