Bön och fasteperiod

Under vecka 4, 5 och 6 (23 januari – 12 februari) är det dags för husförsamlingarnas gemensamma bön och fasteperiod. Flera har känt ett stort behov av att avsätta en lite längre period för att tillsammans få mer tid för bön, dra sig nära Gud, ta emot hans kraft, höra hans röst och be för människor och platser i vår omgivning.

Tid och plats för samlingarna har inte planerats ännu. Om du har tänkt att vara med under den här böneperioden och vill att vi ska träffas och be hemma hos dig får du gärna skicka ett mail till rickard@cruz.se. Du får också gärna höra av dig om det är något speciellt som du upplever att vi behöver be för.

Tid och plats för samtliga samlingar kommer att läggas in i nätverkets kalender senast veckan innan böneperioden börjar.

Vi uppmuntrar alla som vill vara med att göra hela veckan till en bön och fastevecka. Vi börjar på måndagen den 23 januari och avslutar på söndagen den 12 februari. De gemensamma bönesamlingarna är en stor hjälp men böneperioden är tänkt att pågå hela tiden. Vi uppmuntrar alla som vill vara med att avstå från TV, internetsurfande och annan media, och alla som kan att fasta från mat så mycket som man vill och kan. Om man är gravid, ammar, inte är frisk, har ätstörningar eller inte är fullvuxen ska man inte fasta. Rådfråga gärna andra personer i din husförsamling om bön och fasta innan böneperioden börjar.

Läs mer om bön och fasta här.

Förbered dig på spännande, jobbiga, härliga och formerande veckor!

Be, och ni ska få. Sök, och ni ska finna. Bulta, och dörren ska öppnas för er. För var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar ska dörren öppnas. – Jesus