Gemensamma samlingar hösten 2018

Nu när sommaren är påbörjad och semestertider närmar sig vill vi passa på att berätta om några saker som händer i nätverket under hösten. Alla gemensamma samlingar och satsningar finns dessutom i nätverkets kalender.

31 juli – 4 augusti – Läger för enkla församlingar

Ett fantastiskt tillfälle att träffa folk från andra husförsamlingar runt om i Sverige. Lägret sker utanför Norrtälje och alla åldrar är välkomna. Mer info och möjlighet att anmäla sig hittar du här.

27 augusti – 2 september – Bön och fastevecka

Som tidigare kör vi tillsammans igång höstterminen med en bön och fastevecka. Ett bra tillfälle avstå från mat och andra saker som stör för att be, söka sig nära Gud, be för människor i sin omgivning som ännu inte känner Jesus osv. Mer info om bön och fasta hittar du här. Tid och plats för olika bönesamlingar kommer att dyka upp i nätverkets kalender. Samordnare för bön och fasteveckan: Lars Levin (larslevin68@gmail.com, 0735781793)

6 – 9 september – Lukas 10-satsning

Under de här dagarna kommer vi att dela evangeliet, be för människor, leta efter fridens personer och göra lärjungar med målsättningen att få se nya församlingar växa fram. Vi har också den stora glädjen att få ta emot ett team från Bibelskola Livskraft som kommer att hjälpa till. Om du är intresserad av att vara med eller vill veta mer går det bra att kontakta Rickard Cruz (rickard@cruz.se, 0703010842).

Träff för husförsamlingsledare 19/9, 19:30

Alla husförsamlingsledare kommer samman för att samtala, dela erfarenheter, be och hjälpa varandra att hålla kursen.

Nätverkssamling 7/10, 14-17

Samling för hela nätverket och alla andra som vill. Vi träffas för fika, gemenskap, berättelser om vad Jesus gör, lovsång, undervisning och bön. Plats: Ramlösakyrkan, Folke Bernadottes väg 6, Ramlösa. Samordnare: Maria Cruz (maria@cruz.se, 0704753972). Undervisning: Rickard Cruz.

Träff för husförsamlingsledare 24/10, 19:30

Nätverkssamling 11/11, 14-17

Samling för hela nätverket och alla andra som vill. Vi träffas för fika, gemenskap, berättelser om vad Jesus gör, lovsång, undervisning och bön. Plats: Ramlösakyrkan, Folke Bernadottes väg 6, Ramlösa. Samordnare: Rebecka Everland (rebeckaeverland@gmail.com, 0734058225). Undervisning: Maria Cruz.

Julfest 8/12, 16-19

Julfest för hela nätverket och alla andra som vill. Vi träffas för mat, gemenskap, lekar och spex med Jesus i centrum. Plats: Ramlösakyrkan, Folke Bernadottes väg 6, Ramlösa. Samordnare: Daniel Reineborn (dreineborn@gmail.com, 0735295852). Jultal: Lars Levin.

Ekonomiskt givande

Precis som tidigare finansieras nästan allt som vi gör som nätverk genom pengar som vi i husförsamlingarna sätter in på nätverkets konto. Många väljer att ge 10 % av sin inkomst varje månad, vissa ger mer och andra ger mindre. Mycket av pengarna går till mission på andra platser men också till nätverkets gemensamma samlingar och satsningar. Vi vill uppmuntra alla att ge frivilligt, regelbundet och i glädje! Alla gåvor sätts in på nätverkets plusgiro 51 53 39-0.

Glad sommar!