Händer i höst

Nu är sommaren här och vi skulle vilja passa på att berätta om några saker som händer under hösten.

Lukas 10 äventyr

Den 3-7 augusti gör vi en satsning där lokala förmågor och lärjungar från andra platser kommer hjälpas åt för att sprida de goda nyheterna om Jesus och hans rike. Om du längtar efter att tränas i att dela evangeliet, be för människor, få se helanden, göra lärjungar och starta nya enkla församlingar så får du inte missa det här tillfället! Mer info om Lukas 10 äventyret och möjlighet att anmäla sig hittar du här.

Utflykt med nätverket

På grund av svårigheter att hitta en bra kursgård en helg då många kan vara med blir det nu ändrade planer. Istället för en gemenskapshelg gör vi en utflykt med nätverket lördagen den 13 augusti. Vi kommer att åka till Skäralid på Söderåsen tillsammans. Det blir en dag med mycket gemenskap men också undervisning, lovsång och bön. Lunchen ordnar man själv och tar med sig. Lite senare på dagen kommer vi att grilla tillsammans. Om man vill finns goda möjligheter att övernatta i vindskydd medan övriga åker hem på kvällen. Mer info om utflykten kommer i början av augusti. Vi utgår från att alla kan haka på. Om du inte har möjlighet att vara med får du gärna höra av dig till dina husförsamlingsledare.

Bön och fastevecka

Vecka 35 (29 augusti – 4 september) kör vi igång hösten på allvar med en gemensam bön och fastevecka. Det blir ett mycket bra tillfälle att tillsammans söka oss nära Gud, lyssna till hans röst och be böner som förändrar oss själva, vår omgivning och vår omvärld. Mer info om tid och plats för samlingar kommer i kalendern veckan innan. Hör gärna av dig med tankar och idéer om hur vi kan be tillsammans under den veckan!

Nätverkssamling

Söndagen den 2 oktober kl 14 har vi en nätverkssamling med fika, gemenskap, lovsång, undervisning, bön och förbön. Vi kommer att vara i festlokalen i Ramlösa (Von Platéns Allé 77).

Träningshelg

Den 11-13 november ordnar vi en träningshelg i Helsingborg. Fredagen har temat “Jesus och Guds rike”, lördagen “lärjungar som gör lärjungar” och söndagen “enkla multiplicerande församlingar”. Träningen är till för alla som vill bli tränade i att dela de goda nyheterna om Jesus, göra lärjungar och låta enkla församlingar växa fram. Helgen är öppen för människor från andra sammanhang och från andra platser men vi vill också uppmuntra alla som finns med i husförsamlingarna i Helsingborg att haka på! Oavsett om man har varit med på en träningshelg innan eller inte så tror vi att det här kommer att bli ett viktigt och givande tillfälle.

Under hösten kommer vi inte ha träffar för “nätverkshubben” som vi haft tidigare utan uppmuntrar istället alla att vara med på träningshelgen. Mer info om träningshelgen och möjlighet att anmäla sig hittar du här.

Julfest

Den 10 december kl 16 blir det enligt önskemål en hejdundrandes trevlig julfest för husförsamlingarna i nätverket och våra vänner och bekanta. Det är ännu inte klart var vi kommer att vara men boka in datumet och hör gärna av dig om du har några idéer kring hur julfesten kan få bli riktigt festlig!

Samlingar för husförsamlingsledare

Under hösten har vi samlingar inplanerade för de som är husförsamlingsledare samt ledarteamet. 14 september kl 18 och 26 oktober kl 18. Vi ber alla ledare att göra vad de kan för att prioritera att vara med vid de tillfällena och exempelvis ordna med barnvakt om det finns möjlighet till det.

Den 7-8 oktober ordnas en nationell ledarsamling i Stockholm för alla som är ledare i enkla församlingar eller ledare för nätverk av enkla församlingar. Om du skulle vilja följa med på den nationella ledarsamlingen kan du hitta mer info och möjlighet att anmäla dig här.

Alla dessa tillfällen finns inlagda i nätverkets kalender som det går alldeles utmärkt att lägga in i sin egen kalender i exempelvis sin smartphone.

Vi vill också påminna om möjligheten att ge till nätverkets gemensamma arbete som just nu bekostar Rickards deltidstjänst, understöd till Charles i Stockholm, understöd till Familjen A i Nordafrika och våra gemensamma samlingar och satsningar. Många ger 10 % av sin inkomst, vissa ger mindre och andra mer. Vi vill uppmuntra alla att ge med glädje och gärna regelbundet varje månad. Alla gåvor sätts in på nätverkets Plusgiro: 51 53 39-0.

Med önskan om en härlig sommar genomsyrad av Jesus!

Ledarteamet

Daniel, Maria, Lars, Rebecka och Rickard