Inställd nätverkssamling

På grund av den rådande situationen med spridningen av det nya coronaviruset så kommer vi att ställa in nätverkssamlingen och istället uppmuntra husförsamlingarna att träffas som vanligt runt om i Helsingborg. Vi vill inte agera utifrån rädsla eller oro. Jesus är Herre och i hans kärlek finns ingen rädsla. Samtidigt är nätverkssamlingarna endast en extragrej i nätverket. Det huvudsakliga församlingslivet sker i de olika husförsamlingarna. I den här situationen handlar det om att alla behöver hjälpas åt och ta sitt samhällsansvar för att bromsa smittspridningen så mycket som möjligt.

Vi skulle också vilja skicka med några uppmuntrande ord. För lärjungar till Jesus är det här en tid då vi behöver söka oss närmare Gud än tidigare för att han ska få fylla oss med sin frid, kraft och kärlek. Tider som dessa är ett utmärkt tillfälle att påminna oss om att vi inte är beroende av större sammankomster för att vara församling. Vi är en gräsrotsrörelse som fortsätter att sprida Guds rike likt en surdeg som letar sig ut i alla tänkbara miljöer. Detta är inte en tid för att bara tänka på sig själv. Vi är kallade att fortsätta vara Guds utsträckta armar till vår omgivning. Vi kan hjälpa människor med olika behov. Vi kan be för sjuka att de ska bli friska i Jesu namn. Vi kan dela de goda nyheterna om Jesus som är kung i ett rike som aldrig kommer att vackla. Be om Guds ledning och kreativitet, han vill leda oss!

Några rekommendationer:

• Följ rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten.
  • Träffas som vanligt i husförsamlingarna men uppmana den som är krasslig, sjuk eller förkyld att stanna hemma.
  • Var noga med att tvätta händerna.
  • Drick inte ur samma bägare när ni firar Herrens måltid.
  • Betjäna omgivningen. Kolla exempelvis om det finns gamla eller sjuka människor i husförsamlingens kontaktnät som behöver hjälp med att exempelvis handla mat.

Nåd och frid!

// Ledarteamet – Helsingborgs husförsamlingsnätverk