Bön- och fastevecka

Nästa vecka har vi en gemensam bön-och fastevecka. Vi tror att vi är många som längtar och har längtat efter att få ses och söka Gud tillsammans, be och sjunga lovsång. Vi har därför planerat in flera gemensamma träffar:

För dem som kan träffas på förmiddagarna ses vi tillsammans hemma hos Rickard och Jessica Cruz på Gröneborgsgatan 5, måndag – torsdag kl 9.00.

Vi möts för bön och lovsång i Ramlösakyrkans cafédel tisdag och fredag kl. 19.00.

På torsdag kväll blir det en bönepromenad som startar vid parkeringen vid St. Nicolai (parkeringen vid Kärnan), kl. 19.00.

Söndagen den 19/9 har vi en avslutande samling i Ramlösakyrkan kl. 14.00.

Hoppas att så många som möjligt kan vara med när vi möts! Oavsett hur mycket man kan vara med på samlingarna vill vi uppmuntra till att avsätta extra mycket tid till bön den här veckan. Den som vill och kan vill vi uppmuntra att fasta från mat (i den omfattning man själv känner fungerar). Ett tips är att avstå från olika medier; sociala medier, tv, etc. När vi stänger av bruset blir det lättare att höra Guds röst.

Gud vill möta oss gemensamt och individuellt. Låt oss ta Jesus uppmaning att gå in på vår kammare för att be på allvar den här veckan och låt oss även söka Gud gemensamt som en församling – Hans kropp här på jorden. Gud har så mycket som Han vill tala till oss om, Han vill överösa oss med sin kärlek och dra oss in i Hans helighet.

/Maria Cruz