Markuskyrkan har bytt namn

NätverkUnder en längre tid har vi i Markuskyrkan sett oss mer och mer som ett nätverk av husförsamlingar och inte en lokal kyrka. Onsdagen den 23 januari blev det klart att Markuskyrkan i Helsingborg byter namn till Helsingborgs husförsamlingsnätverk. För oss är namnet på nätverket egentligen inte speciellt viktigt. Det kan dock vara en fördel om man känner igen sig i sitt eget namn. Det finns egentligen bara ett namn som är viktigt för oss och det är namnet Jesus. Hans namn vill vi presentera och etablera i Helsingborg och resten av världen. Om du frågar någon person som finns med i någon av husförsamlingarna vilken kyrka eller församling han eller hon är med i kommer du förmodligen att få höra om den personens husförsamling. Kanske får du också höra om Guds församling i Helsingborg som innehåller alla dem som tror på och följer Jesus i vår stad. Namnet Helsingborgs husförsamlingsnätverk är för oss ett sätt att beskriva hur vi som husförsamlingar vill fungera tillsammans för att utföra det uppdrag vi har fått av Jesus.

Dela gärna med dig av den här nyheten.

Guds nåd!