Bön & fasta

FastingBön och fasta har alltid varit en naturlig andlig disciplin bland Guds folk. Bön och fasta fördjupar det andliga livet, är ett vapen i den andliga striden, hjälper oss att se klarare och att sätta andras behov framför våra egna. Det handlar aldrig om att köpa Guds kärlek. Han älskar oavsett om vi ber eller fastar.

Fasta handlar i grund och botten om att avstå från mat. Att göra det under några dagar är faktiskt inte så svårt som man kan tro. Med några goda råd klarar de absolut flesta av det. Om du vill läsa lite mer om fasta kan du hitta ett enkelt blad här: Bön och fasta. Vi rekommenderar inte den som inte är fullvuxen, den som är sjuk, ammar, är gravid eller har ätstörningar att fasta. Något som alla kan göra oavsett om man fastar från mat eller inte är att under tre dagar avstå från exempelvis TV-tittande och internetsurfande. Det är väldigt välgörande och hjälper oss att fokusera i bönen!

Vi önskar att bön och fasta skulle vara en naturlig del av vardagen i husförsamlingarna. Ibland vill vi be och fasta som helt nätverk, ibland som enskild husförsamling, som individ eller i någon annan konstellation.

2 svar på ”Bön & fasta”