Bön- och fastevecka

Nästa vecka (v. 36) har vi i Helsingborgs husförsamlingsnätverk en gemensam bön-och fastevecka. Under den här veckan tar vi extra tid att söka Guds närvaro tillsammans och lyssna in vad Gud vill tala till oss både som individer, husförsamlingar och nätverk. Jag är övertygad om att Gud både vill komma med uppmuntran och vägledning. Bönen och fastan är också en väsentlig del av vårt missionsuppdrag – att göra lärjungar, som i sin tur gör lärjungar. Jag tror att Gud kallar oss att ännu mer upptäcka hur bönen kan få bli en pågående del av vårt uppdrag.

Fasta kan man göra på lite olika sätt. Vissa väljer att avstå från mat under en eller ett par måltider. Andra fastar från mat i några dagar eller hela veckan. För vissa fungerar det inte att fasta från mat, då kan den här veckan vara ett bra tillfälle att avstå från sociala medier eller annat som som lätt tar vårt fokus. Jag vill uppmuntra dig att be om Guds ledning i detta. Vill du läsa mer om fasta kan du göra det här: https://www.husforsamlingarhbg.net/om-oss/bon-fasta/

Våra gemensamma bönetillfällen hittar man i nätverkets kalender. Var gärna med oss i bön den här veckan!