Lärjungagrupper

vännerDen som vill lära känna Jesus och följa honom är i stort behov av att göra det tillsammans med andra. I lärjungagruppen sker det i en trygg miljö som präglas av Guds nåd och kärlek, där man utmanas att leva ett liv där efterföljelsen av Jesus får radikala konsekvenser. Lärjungagruppen består av 2-3 personer. När en 4:e person tillkommer är det dags att planera för någon form av delning. Gruppen består av personer av samma kön. Man träffas en gång i veckan under en timmas tid. Träffarna planeras in när som helst där det passar i livet för de som ska träffas.

Lärjungagrupperna är öppna för dem som har ett behov av Jesus och en vilja att förändras. Det är helt frivilligt att gå med i en grupp.

Lärjungagrupperna har ingen gemensam organisation. Helsingborgs husförsamlingsnätverk arbetar med att tillhandahålla material och uppmuntrar människor att själva starta lärjungagrupper. Grupper startas spontant, multipliceras spontant och dör ibland spontant. Vem som helst kan starta en lärjungagrupp när som helst och var som helst.

Nedan hittar du länkar till material som kan vara till hjälp om du är med i en lärjungagrupp eller om du vill starta en lärjungagrupp. Dels finns det ett informationsblad som lite mer ingående förklarar upplägget för en lärjungagrupp. Dels finns det ett minneskort till hjälp för lärjungagruppens deltagare att hålla ett gott fokus. Tanken med minneskortet är att man själv skriver ut det på båda sidorna av ett A4 som man sedan klipper i fyra delar.

LG-infoblad

LG-minneskort

Tillsammans längtar vi efter en Jesusrörelse av lärjungar som gör lärjungar!

14 svar på ”Lärjungagrupper”