Gemenskapshelg 6-8/9

gemenskapshelgNu är det äntligen dags för husförsamlingarnas årliga gemenskapshelg. Under helgen får vi möjlighet att träffas med alla från de olika husförsamlingarna. Det är ett mycket bra tillfälle för fördjupade relationer och en möjlighet att lära känna nya personer i olika husförsamlingar. Vi vill att Jesus ska få vara i centrum av allt vi gör under helgen. Det kommer att vara tid för gemenskap, undervisning, bön, lovsång, roliga aktiviteter, spontanitet och vila. Vi tror på en mycket givande och härlig helg!

Start: fredagen 6/9 kl 18:00

Slut: söndagen 8/9 kl 15:00

Plats: Sörgården, Eket ca 4 mil norr om Helsingborg (vägbeskrivning)

Sörgården har 53 sängplatser, stort samlingsrum och flera samvarorum, ett välutrustat kök, gymnastiksal och fotbollsplan. Vid Sörgården finns härliga skogsstigar i kuperad terräng.

Anmälan sker till respektive husförsamlingsledare senast söndagen 1/9. Säg också till om du/ni har några allergier eller specifika önskemål gällande mat. Vi räknar med att fylla sängplatserna så anmäl er gärna så snart som möjligt så att vi kan hitta ett bra upplägg för rumsfördelningen.

Pris: Vi räknar med en kostnad på minst 400 kr/vuxen och 200 kr/barn. Om du/ni inte har möjlighet att betala så mycket är det givetvis helt ok att följa med i alla fall! Om du har möjlighet att betala mer går det alldeles utmärkt att vara med och betala för någon/några som inte har råd. Var och en betalar alltså det man har möjlighet till. Sätt in betalningen på Plusgiro: 51 53 39-0 innan vi åker iväg till gemenskapshelgen.

Utrustning: Bibel, lakan, handduk och kläder och skor för att hitta på saker inne och ute (om man vill det).

Transport: Varje husförsamling försöker lösa transporten till Sörgården genom bilar och/eller kollektivtrafik. Det går givetvis även bra att fråga om hjälp från andra husförsamlingar. Vi försöker hjälpas åt så bra som möjligt för att alla ska kunna ta sig till Eket på ett bra sätt.

Vi ses!

Ett svar på ”Gemenskapshelg 6-8/9”