Hubb för enkla församlingar

AbstractNetwork-FeatureUnder de senaste åren har nätverket i Helsingborg fått vara till hjälp, inspiration och uppmuntran för andra som vill starta enkla församlingar. Vi känner oss som nybörjare på en upptäcksfärd men det känns ändå viktigt att stå tillsammans med andra som delar visionen om en rörelse av lärjungar som gör lärjungar och enkla multiplicerande församlingar. Detta sker bland annat genom de träningshelger som Rickard och Charles ordnar och Lukas-10-satsningarna tillsammans med Håkan Hedlund i Västerås.

Nu vill EFK (Evangeliska Frikyrkan) bekräfta vår funktion i detta för att göra det tillgängligt för fler. Det innebär inte att vi begränsar det vi gör till EFK. Vi vill samarbeta med alla i Guds rike som delar visionen. Så här skriver EFK på sin hemsida:

Enkla församlingar – Simple church

Under en tid har det funnits ett nätverk i Sverige kring enkla församlingar. Nu vill EFK som rörelse också erkänna denna hubb för att tillgängliggöra den ytterligare. Helsingborgs husförsamlingsnätverk samarbetar med Maskrosnätverket i Stockholm och Charles Kridiotis, men också med andra pionjärer och nätverk på olika platser, för att få se en rörelse av lärjungar till Jesus och enkla, multiplicerande församlingar.

Syfte och målgrupp
Syftet är att stötta både individer och församlingar genom att:

• Ordna med träning för de som vill göra lärjungar och grunda enkla församlingar
  • Ordna evangeliserande och församlingsgrundande Lukas-10-satsningar på olika platser
  • Fungera som bollplank i grundandet av nya enkla församlingar
  • Inspirera för missionellt församlingsliv

Hör av dig!
Rickard Cruz, teamledare för Helsingborgs husförsamlingsnätverk: tel. 070-301 08 42, e-post rickard@cruz.se

Cahtrine Nygren, programledare för EFKs Sverigeprogram: tel. 070-303 71 00, e-post cahtrine.nygren@efk.se

Läs mer: simplechurch.se, husforsamlingarhbg.net, rickardcruz.se