Lukas 10 äventyr, 3-7 augusti

Om du längtar efter att bli tränad i att dela evangeliet om Jesus, få se helanden äga rum, få sprida Guds kärlek, hitta fridens personer och plantera enkla församlingar – då är det här något för dig. 3-7 augusti kommer vi att ordna med en Lukas-10-satsning i Helsingborg. Det blir som ett praktiskt träningsläger med undervisning, bön, evangelisation och församlingsplantering. Du kommer att få utmana din bekvämlighet och dina spärrar och göra saker du aldrig har gjort förut! Vi siktar också på att har riktigt roligt tillsammans!

människor

Upplägget för dagarna kommer se ut som följande; under förmiddagarna kommer vi att ha undervisning och bön och på eftermiddagarna och kvällarna kommer vi att vara ute och möta människor på olika sätt, exempelvis genom att hjälpa människor, fylla behov, bjuda på fika eller mat, erbjuda förbön, dela evangeliet osv. Undervisningen kommer att handla om Guds rike, att göra lärjungar, Lukas 10, enkla församlingar etc.

Lokalt kommer helgen att förberedas i bön, där vi bland annat kommer ha bönedagar på plats kort innan satsningen. Efter helgen kommer ett lokalt team att fortsätta arbetet i området.

Oavsett om du bor i Helsingborg eller någon annan stans. Haka på! Det finns inget bättre än att få vara med och sprida Guds kärlek och de goda nyheterna om Jesus och hans rike!

Mer information om Lukas 10 äventyret och möjlighet att anmäla sig hittar du här.