Bön- och fasteveckor

Från den 13e januari till den 26 januari har vi gemensamma bön- och fasteveckor i vårt nätverk av husförsamlingar. Det har funnits en önskan från flera att avsätta två veckor för detta, vilket känns väldigt härligt. Vi kommer den här gången ha ett stort fokus på att be för ett missionellt genombrott i Helsingborg (och på andra platser) och vi har därför planerat in ett antal bönepromenader i olika stadsdelar. Vår bön är att vi ska få se fler lärjungar och husförsamlingar växa fram. Utöver det kommer vi ta tid att söka Gud tillsammans och be för varandra. Dessa veckor har vi dessutom förmånen att stå tillsammans med fler personer i bön och fasta på orter runt om i Sverige men också tillsammans med personer från Finland och Lettland. Läs gärna mer om detta här.

Tid och plats för samtliga samlingar kommer att läggas in i nätverkets kalender senast veckan innan böneperioden börjar.

Om du vill läsa lite mer om fasta kan du hitta ett enkelt blad här: Bön och fasta. Vi rekommenderar inte den som inte är fullvuxen, den som är sjuk, ammar, är gravid eller har ätstörningar att fasta. Något som alla kan göra oavsett om man fastar från mat eller inte är att under tre dagar avstå från exempelvis TV-tittande och internetsurfande. Det är väldigt välgörande och hjälper oss att fokusera i bönen!

Låt oss tillsammans fylla dessa veckor med bön och tillbedjan både när vi möts tillsammans men också när vi lever våra liv på jobbet, i skolan och i hemmen.
Vi ser fram emot vad Gud vill göra, tala till oss och forma i oss under de här veckorna!

Ett svar på ”Bön- och fasteveckor”