Detta händer i höst

De gångna månaderna har varit minst sagt annorlunda på flera olika sätt. Det var nog få som var förberedda på vilken stor påverkan coronapandemin skulle få på samhället. Mitt i allt det är vi glada för att gemenskapen i husförsamlingarna har kunnat fortsätta mer eller mindre som vanligt. En viktig fråga som vi fortsätter att leva med tillsammans är hur vi kan hjälpa varandra att i ord, handling och vardag att följa Jesus i den här tiden.

Däremot har rådande rekommendationer och restriktioner påverkat vad kan göra tillsammans om nätverk. Där blir det fler sammankomster som sker digitalt även om vi försöker använda alternativ där vi kan se varandra och som underlättar delaktighet.

Under hösten är det flera spännande saker på gång:

24-30 augusti – Husförsamlingarnas gemensamma bön och fastevecka (med extra utrymme för bönepromenader)

20 september kl 10 – Nätverkssamling på Zoom

17 oktober kl 10-16 – Heldag för inspiration och undervisning som arrangeras av Katalysator Sverige. Mer info kommer.

5 december kl 10 – Nätverkssamling på Zoom

Andra onsdagen i månaden kl 20 kommer det att vara ett Zoom-möte för de som har en ledarfunktion i nätverket.

Alla dessa tillfällen finns även i nätverkets kalender. Det kan komma att ske förändringar om restriktioner och/eller rekommendationer förändras.

Var gärna med och stötta Helsingborgs husförsamlingsnätverk ekonomiskt. Om du vill ge en gåva till arbetet att göra lärjungar och plantera nya församlingar går det bra att swisha till: 123 560 69 26 eller sätta in på Plusgiro: 51 53 39-0.

Vi ses!