Nätverksdag 13/12

FestlokalenPå lördagen den 13/12 är det dags för  nätverksdag då alla husförsamlingarna träffas tillsammans i festlokalen i Ramlösa på Von Platéns Allé 77. Det blir en dag av gemenskap, undervisning, bön och lovsång. Dagen börjar kl 10 och slutar ca 17:00. Upplägget ser ut ungefär så här men kan komma att justeras under dagen.

• 10:00-13:00 – Fika, lovsång, undervisning, bön och förbön. Johan Bruneskog kommer att hålla i undervisningen.
  • 13:00-14:30 – Lunch med mat som husförsamlingarna har med sig.
  • 14:30-15:30 – Workshops
  • 15:30-16:30 – Utomhusfika och lussande
  • 16:30-17:00 – Bön

Lunchen är som ett knytkalas där varje husförsamling tar med sig så mycket mat som man tror behövs till sitt eget antal. Vi bestämmer inte i förväg vad det ska vara för mat utan låter det bli en buffé av överraskningar… =)

Nytt för den här nätverksdagen är att man efter lunch kommer att kunna välja mellan ett antal enkla workshops. De kommer att fungera som samtalsgrupper där alla får dela med sig av sina tankar och erfarenheter, lära sig av varandra och be tillsammans. Den här gången kommer man kunna välja på följande ämnen:

• Barn och husförsamlingsliv (samtalsledare: Erik Everland)
  • Fungerande lärjungagrupper (samtalsledare: Lars Levin)
  • Omsorg och gemenskap i husförsamlingen (samtalsledare: Rebecka Everland)
  • Lukas 10, hitta fridens personer och plantera nya församlingar (samtalsledare: Rickard Cruz)

Senare på eftermiddagen kommer vi att lussa med barnen på området. Vi kommer gå runt på området, sjunga några sånger och dela ut pepparkakor. Vi tror att detta kan vara ett bra tillfälle att sprida lite Jesuskärlek i Ramlösa. Alla som vill får vara med (givetvis även vuxna om så önskas!). Är barnen under tre behöver vi att de har med sig en förälder. De som vill vara med behöver ha med sig passande kläder, typ tomteluva, luciaklänning el. dyl. De som inte är med och lussar fikar tillsammans.

Vi vill att alla åldrar ska kunna vara med under nätverksdagen. Föräldrar som har med sig barn som behöver passas behöver också hjälpa till med barnen under dagen. Även om man inte är förälder får man väldigt gärna hjälpa till med barnen!

Praktisk ansvarsfördelning:

• Ställa iordning festlokalen: Berga husförsamling